Donderdag 7 mei op weg naar Streefkerk

7 mei 2020 - Bergambacht, Nederland

Vol goede moed vertrekken we om 9.15 uit Amersfoort, de weersvoorspellingen zijn super goed. Voor vandaag staat er bijna 75 km op het programma, op naar Streefkerk in de Alblasserwaard.

Vanuit Amersfoort rijden we via Soesterberg, naar Zeist. Voor de koffiestop zijn we op zoek naar een prettig bankje, deze vinden net voorbij Odijk tussen de fruitbomen en de robuuste trackers die het fris groene hoge gras maaien. We vervolgen de weg naar Vianen, waar we parallel rijden aan de drukke A28 en rijden over de Lekbrug.  Langs de brede Lek passeren we Lexmond waar de bakker lunchpauze blijkt te hebben, dus dan maar op naar het 8 km verder gelegen Ameide.

Daar vinden we in een klein centrum een bakkerswinkel waar we belegde broodjes bestellen. Gezien de nog geldende Corona maatregelen eten we de broodjes op een houten bankje tegenover de bakker.

We kopen een fles rode wijn, voor vanavond.

Wat is Nederland toch een heerlijk fietsland, de gele boterbloemen en witte schermbloemen langs de kant van de weg zijn in deze tijd van het jaar weelderig aanwezig.

Langs de Lek in Streefkerk passeren we ons onderkomen  Gastenverblijf "Rodenburg".

We rijden na 100 meter het dorpje in voor een bezoek aan de enige buurtsuper, we komen straks terug, zij hebben voldoende om vanavond onze magen te vullen.

Na het inchecken, worden eerst de kleren gewassen, en opgehangen in de volle zon.

Na een verfrissende douche, gaan we terug naar de buurtsuper, we kopen een snack een kant en klare salade en een pizza, samen met een flesje rode wijn....onze diner is geregeld. Salut, santé🍷👍

1. Tineke en Ed:
    Zo mooi is Nederland en prachtig weer . Veel plezier
  2. Yvette:
    7 mei 2020
    Wat weer een topdag voor jullie. Proost en fijne avond 🍷🍷😘👍🚴‍♀️🚴‍♂️
  3. Cisca v Brakel:
    7 mei 2020
    Jullie konden geen mooiere dagen vinden dan deze.
    En.....vanaf volgende week kunnen ook jullie weer golfen.
    En voorzichtig met de rode wijn!

Lieve groet,
  4. Wim:
    7 mei 2020
    Sorry voor het late uur. Wat een weertje om te fietsen vandaag. En deze route is bekend; Odijk, Vianen waar mijn zus woont en Rodenburg waar wij ook waren (in de stromende regen). Morgen weer een mooie dag gewenst. Rij veilig.