Op de fiets in de Provence - deel 2

7 november 2021 - Carnoules, Frankrijk

• Zaterdag 6 november
  • Toulon - Apartement Quartier L'Opera - Carnoules
  • Gereden km: 42

Deze morgen verkennen we de stad Toulon dat uitsteekt op de Mont Faron (542 m).  Aan de prachtige natuurlijke haven met terrassen gelegen in de zon gebruiken we een Frans ontbijt. Aan de kille ochtenden en avonden merk je dat het al november is.

Ontbijt haven Toulon

Deze pittoreske oude stad met zijn oude fonteinen ziet elke dag een kleurrijke en lawaaierige markt met typisch Provençaalse geuren en accenten.

De enorme militaire haven (het is de Franse oorlogshaven aan de Middellandse Zee) is ook een jachthaven en inschepingshaven voor Corsica en Sardinië.

Toulon Haven

Tot 10:45 verkennen we lopend de stad, daarna vervolgen we de tocht.

De Garmin navigatie leidt ons de drukke stad uit. Snel anticiperen we tussen de vele auto's. Na enkele km is er een fietspad, minder bebouwing en het landschap heuvelachtig. Veel minder wind dan de vorige dagen, de lange broek en het jasje gaan uit!

Na La Garde en La Grau gaan we van het pad af en vervolgen de weg tussen de wijnvelden. De ondergrond bestaat uit grove keien en mul zand, het is laveren en zoeken naar de minste bobbels. Een groep jagers die we passeren staan naast de pas geschoten wilde zwijnen en lachen ons verbaasd toe!

Nog 5 km van Carnoules... even een rustmoment onder de olijven.

De steile klimmetjes laten we achter ons en arriveren we in het kleine dorpje Carnoules.  Daar halen we als beloning een Palmier bij de Boulangerie en eten deze op een bankje onder een knoestige dikke boom.

1. Ma:
    7 november 2021
    Goede middag Heline en Gert het is hier zondagmiddag
    Guur en regen
    De vermarming wat hoger bedankt voor de verslagen
    Groeten Ma