Helaas, 🤣😂 geen rondje Oostenrijk, maar Nederland

21 juni 2020 - Amersfoort, Nederland

Tijdens onze wintersportvakantie dit jaar in het Oostenrijkse Maria Alm zijn we gaan nadenken over een fietsvakantie .

Het idee ontstond om dit in ons geliefde wintersportland Oostenrijk te plannen.

Wat willen wij:

1. Een ronde fietsen.
  2. In ieder geval Salzburg, Wenen en Linz bezoeken.

Als uitvalsbasis hadden wij gekozen voor bauernhof Giglmayrhof  te St. Georgen.

Bauernhof Giglmayrhof

De route zou van hieruit via Salzburg, en een deel van de Salzgammergut-route, naar Wenen gaan, vervolgens stroomopwaarts langs de Donau in westelijke richting tot aan Passau, daarna stroomopwaarts in zuidwestelijke richting langs de Inn om weer bij bauernhof Giglmayrhof uit te komen.

Dus aan de slag gegaan met: het formeren van een route, de bezienswaardigheden langs de route, en de onderkomens.

BaseCamp berekende de reis op ca. 890 km, met lekker veel klimwerk, in totaal ca. 8210 meter, maar natuurlijk ook weer dalen.

Toen COIVD-19 Europa in zijn greep kreeg, zijn we toch over een alternatief voor Oostenrijk gaan nadenken, te meer omdat van ons geboekte adres in Wenen, gezien de maatregelen die de stad had genomen, het advies kregen om te annuleren .

Als alternatief voor Oostenrijk, en de onzekerheid om iets buiten Nederland iets te plannen, leek het ons leuk om een “Rondje Nederland”  te fietsen.

Dus weer aan de slag met: het formeren van een route, de bezienswaardigheden langs de route, en de onderkomens.

Eind april hebben we nog even de illusie gehad dat we  naar Oostenrijk zouden kunnen afreizen, begin mei hebben wij definitief besloten, het wordt een "Rondje Nederland"

Vandaag 21 juni: 8:00 uur

Nog even een kopje koffie, en koffie zetten voor onderweg, de tassen aan de fietsen hangen, dan op weg  naar onze eerste bestemming  Herberg-Restaurant 't Zwaantje in de bossen van het Noord-Limburgse Mook.

Tijdens ons fietstocht zullen wij weer zo goed als mogelijk reisverslagen en foto's publiceren, om onze "volgers" op de hoogte te houden.

Als alles volgens planning verloopt zal bij thuiskomst op 3 juli de teller op ca. 950 km staan.

Liefs Heline & Gert

🚲

1. Wim:
    21 juni 2020
    Ik wens jullie een mooie tocht.Het begint in ieder geval met prachtig weer. Ik moet er aan denken, dat Inge en ik nu onderweg zouden zijn van Berlijn naar Amersfoort. Maar.... ik ga vandaag ook een eindje fietsen; de Veluwe op. Rijn veilig!
  2. Yvette:
    21 juni 2020
    Heel veel plezier, wij kijken uit naar jullie mooie verhalen en foto’s.😘👍🚴‍♀️🚴‍♂️
  3. Henny:
    21 juni 2020
    Lieve Vriendjes, heel veel fiets plezier en zo te zien een hele mooie tocht.👍🏼😘
  4. Anocha coffee:
    22 juni 2020
    looking forward to reading yr trip and photos ✌🚴‍♀️🚴‍♂️
  5. Ma:
    Goede morgen. Mooie dag vandaag, jullie hebben prachtig weer erbij. Groetjes Ma
  6. Ma:
    22 juni 2020
    Ik vraag me af of je mijn bericht hebt ontvangen. Wil je mij dat laten weten? Groetjes Ma