Vrijdag 8 mei op naar Haarsteeg

8 mei 2020 - Drunen, Nederland

Gisterenavond na het avondeten wandelen we naar de vlakbij gelegen haven, langs de Lek. De trampoline op het terrein van ons onderkomen heeft een grote aantrekkingskracht op mij, toch even uitproberen... heerlijk de voetjes van de vloer!

De volgende morgen maken we zelf het ontbijt. De verse produkten uit de grote rijkelijk gevulde  picknickmand plaatsten we gisteren in de koelkast. De verse eitjes koken we en de broodjes bakken we af in de oven, er is zelfs ruim voldoende voor een broodje voor onderweg.

Nog maar net weer op de fiets en dan wordt onze blik gevangen door het echte Hollandse landschap, drie verschillende molens met  hun indrukwekkende wieken leggen we vast met de camera. Daarna volgt  Nationaal Park De Biesbosch. Dit is een beschermd natuurgebied en het grootste zoetwatergetijdengebied van Europa. Dat houdt bijvoorbeeld in dat je er veel wilgenvloedbossen en kreken vindt.

Twee maal maken we gebruik van een pontje, en bij aankomst bij de familie van der Sterren in Haarsteeg geeft de kilometerteller weer boven 70 km aan.

Ons verblijf is zeer riant, de voormalige woning  van opa...doet dienst als charmant B&B onderkomen. De vrouw des huizes bereid een smakelijk zeer uitgebreid 4-gangen diner met in de hoofdrol de asperge.

Gelukkig gaan we morgen weer op de fiets.... zodat we weer de nodige calorieën verbranden.

1. Tineke en Ed:
    8 mei 2020
    Top
  2. Wim:
    8 mei 2020
    Dat klinkt goed. En het ziet er ook goed uit. Die foto's zijn ook prachtig. En ze komen me wel heel bekend voor. Ik ga onze foto's er eens bij zoeken, volgens mij ook daar. En wat een fantastich weer. Morgen ook nog, gelukkig. Ook ik spring morgen op de pedalen om een mooi tochtje te maken. Morgen huiswaarts, toch? Rij veilig, we praten snel bij - met plaatjes erbij (en drank natuurlijk).
  3. Cisca v Brakel:
    9 mei 2020
    Goede rit morgen huiswaarts.