6. Toscane 2022 -29-30 juni - Amore

1 juli 2022 - San Miniato, Italië

• Woensdag - 29 juni - Amore
  • Florence naar San Miniato - 57 km -

Ciao cari lettori (hallo lieve lezers),

Alweer de laatste fietsroute van de Toscane reis 2022!

De ochtend van het vertrek uit Florence....

Bij het verlaten van Florence is het licht bewolkt, grotendeels volgen we het pad langs de rivier de Arno, half verhard. We genieten van de prachtige, rustige groene omgeving met af en toe een wandelaar verder geen verkeer of andere fietsers. Na enige tijd een stop voor een heerlijke kop cappuccino in het plaatsje Montelupo Fiorentino bij bar Pasticceria Vezzosi. Het plaatsje is bekend van het keramiek museum, en productie van keramiek.

Het is altijd weer een belevenis, koffie drinken in Italië. Er is geen land waar koffie zoveel gedaantes kan aannemen. Er wordt werk gemaakt van koffie maken. Staand aan de bar drinken zij hun koffie en praten ondertussen met de barman. Afrekenen doe je niet direct maar pas als de koffie op is. Met daarbij vaak iets zoets.

Cappochino stop in Montelupo Fiorentino

De laatst steile klim brengt ons weer terug in San Miniato, wat een onderneming en wat een voldoening! Een kleine lunch, en dan nog een klein stukje klimmen waarna we het einddoel bereiken.

Yes, bijna in San Miniato...

Dan is daar Agriturismo Marrucola, de fietsen met Toscaans stof monteren we op de drager van de auto, de grote schoonmaak is voor thuis. De rest van de middag zoeken we verkoeling aan het zwembad..

• Donderdag 30 juni
  • San Miniato

In eerste instantie was het plan vandaag het eerste deel van de rit naar huis te maken, maar we gunnen onszelf een extra dagje bij het zwembad. Nog even nagenieten van de prachtige omgeving en terugblikken op een geweldige reis en bijzondere ontmoetingen.

Marrucola

In de laatste dagen in San Miniato is er de ontmoeting aan de rand van het zwembad met de passionele Luigi. Met handgebaren spreken we met elkaar, over zijn ‘amore’ en de huwelijksplannen. Hij laat een fles rosé komen, de glazen klinken en hij ratelt verder. Zijn slanke, charismatische ‘amore’ blijft er rustig onder.

Midden in de nacht klinken er doffe, harde klanken en geschreeuw, er valt iemand van de trap. Als wij die ochtend naar de auto lopen zien we een beteuterde Luigi, zijn ‘amore’ vertelt dat ze net uit het ziekenhuis komen. Naast verwondingen aan zijn benen heeft hij zwaar gekneusde ribben overgehouden aan de val. Hiermee eindigt hun pas begonnen vakantie, terug naar Bergamo.

Onze vakantie eindigt ook, maar wel onder betere omstandigheden dan Luigi en zijn amore!

Hartelijk dank voor het meeleven en jullie enthousiaste reacties!

Tanti Baci,

Gert & Heline

Toscane 2022

1. Yvette:
    1 juli 2022
    lieverds, dank voor de mooie verhalen en foto's. goede reis en vooral weer een goede thuiskomst. Tot snel. lieve groetjes, Marcel en Yvette
  2. Ma:
    2 juli 2022