Someren - Goirle - Hoogerheide

3de rit van Someren naar Goirle

• Dinsdag 23 juni 2020
  • Gereden kilometers: 66/78
  • Temperatuur: 27 graden

Het riante ontbijt is tot in de kleinste finesses verzorgd. Naast de vers geperste jus d'orange, een dunne plak gegrilde ananasschijf met daarop zalmreepjes met kruiden,  een biogarde met blauwe bessen en bramen, een groene salade met geroosterde cashewnoten, een omelet, brood en broodjes, kaas, rosbief ... wauw, complimenten voor onze charmante gastvrouw Marleen. Er ligt ook een rol wrapfolie op tafel, dan kunnen we een broodje meenemen voor onderweg. Onder de veranda met uitzicht op de weelderige tuin, de vogels die af en aan vliegen en de witte kipjes. De verschillende kruiden bij het ontbijt komen naast de lollo rossosla ook uit eigen tuin.

Samenvattend een perfect verblijf! De finesses vind je overal terug in en rondom het huis.

Onze eerste stop is na 15 kilometer bij het fietscafe de Hospes van Bennie & Franca in Strijp. In een skihut in Maria Alm dronken we een witbiertje en raakten we aan de praat. Het leek ons wel aardig bij hun een kop koffie te drinken. Helaas is hij met klussen in zijn zaak wat onfortuinlijk geweest, want sinds maart mist hij een groot deel van zijn wijsvinger.

We vervolgen onze rit door bosrijk gebied en onverharde wegen. De lunch gebruiken we in Vessem. Na 66 kilometer arriveren we bij Klooster Nieuwkerk in de bossen bij Goirle, op de grens van België en Nederland. Sinds 2012 is het voormalig klooster omgebouwd naar een Boutique hotel met twintig kamers.

Voor een lunch of high tea kun je wel terecht bij Klooster Nieuwkerk maar voor het diner niet, dus fietsen we naar Goirle. Hierdoor komt de eindstand voor vandaag op 78 km.

4-de rit van Goirle naar Hoogerheide.

• Woensdag 24 juni 2020
  • Temperatuur: 29 graden
  • Gereden kilometers: 65

Na het ontbijt en wat foto's van het hotel weer met billen op het zadel... vandaag een korte rit van ongeveer 65 km.

Het belooft een warme dagje te worden, fijn dat het hotel de mogelijkheid biedt voor een vroeg ontbijt.

Na diverse stops en een onverharde weg met mul zand, daardoor moeten we lopen. Het lopen met deze hitte zijn we snel zat en zo gauw de mogelijkheid zich aandient wijken we een stukje af van onze route zodat we een stuk door België fietsen. Uiteindelijk na 63 km nemen we een verkoelend biertje op een terras in Ossendrecht. Voor ons avondeten kopen we bij Hollands grootgrutter een heerlijke salade met toebehoren, en een fles witte wijn.

De B&B - In d'Oude Vlaamse schuur, ons logeeradres, is enkele kilometers buiten de bebouwde kom. Daar vinden we een oase van rust in landelijke sfeer, een prachtig verzorgde tuin met uitzicht op de natuur en een klein rond zwembadje... mmm heerlijk daar zijn we echt aan toe!!

We verblijven in een tiny huisje, maar alles zit erin.

De was van vandaag en gisteren wordt na het warme welkom van de gastheer en vrouw als eerste gedaan. Het waslijntje van Gert wordt weer gespannen, en daarna volgt de verkoelende plons.

Morgen op weg naar Zeeland.

1. Cisca v Brakel:
    25 juni 2020
    Hi Gert en Heline,
    Weer mooi foto’s gemaakt.
    Jammer dat het “karige” ontbijt een beetje tegen viel.
    Het zal nu wel erg warm zijn om te fietsen in het zuiden van het land.
    Wij kijken uit naar het volgende reisverslag.......
  2. Ma:
    25 juni 2020
    Hallo Heline en Gert
    Hier alles goed
    Sterkte met het warme weer
    Bedankt voor de foto’s groeten. Ma