Saint Endreol - 3 golfdagen

3 november 2021

• Le Muy- Var- Provence
  • Zondag 31 oktober- rondje golf- starttijd 10:30

Clubhouse St. Endreol - voorzijdeHelaas regen.... met de start, 2 holes verder en ja... daar is die weer, de zon!

Bewolkt en lichte regenval.

Prachtige heuvelachtige baan met pijnbomen, indrukwekkend massief op de achtergrond.

Residence Saint Endreol ligt in Le Muy, 'Streek van ontmoetingen', gelegen aan de rivier de L'Endre. Ze verbindt het Esterelmassief met het Massief Les Maures en biedt een fraai schouwspel van kleuren en contrasten. Bedekt met kurkeiken en kastanjebossen herbergt het massief 26 dorpen, waarbij lokale produkten, ambachten en festivals een belangrijk element zijn in het leven van bepaalde dorpen.

Regenpak aan!

Kastanjeteelt levert een belangrijke bijdrage aan de bescherming van bossen tegen branden. De kastanjeboom is een fruitboom en deze gedijen alleen op zure grond.

Lokale producten uit de Var zijn wijn, honing, kastanjes, vijgen en olijven. In de Var geproduceerde honing heeft het label "Miel de Provence".

Echt heerlijk gegeten bij Restaurant La Maurette in Le Muy. Er wordt gebruik gemaakt van lokale seizoenprodukten. Het moment dat we aan tafel zaten realiseerden we ons, dat zo'n 7 jaar geleden wij op deze plek wijn kochten bij Domain La Maurette, het ziet er nu wel iets anders uit!

• Maandag 1 november - rondje golf- starttijd 12:20

Regen, veel zware regenval. De starttijd verplaatsen we naar 12:20. De start is nog met regen maar, na 2 holes kleurt de lucht heel erg snel prachtig  blauw. Veel hoogteverschillen, klimmen en dalen zonder buggy!

St.Endreol Hole1

• Dinsdag 2 november - rondje golf- starttijd: 10:30

Spullen inpakken, uitchecken en nogmaals 18 holes lopen. Prachtige zonnige dag als afsluiting van de golfdagen.

Bij de start op hole 1 blijkt dat het een 4- bal is . Het echtpaar komt uit Lyon, maar heeft een huis in de buurt van Roquebrune.

Na 18 holes genieten we met de flightgenoten op het zonovergoten terras. Daarna een douche en in de auto op naar het volgende logeeradres, 'Le mas dus Pere' in La Motte.

De volgende dagen weer op de fiets. Wat een afwisseling!

20211101_160114

1. Yvette:
    3 november 2021
    lieverds, na deze mooie golfdagen weer heerlijk op de fiets, geniet ervan.
    Wij kijken uit naar de volgende verhalen en foto's.
    liefs,
    Marcel en Yvette