7 t/m 8 december

8 december 2019 - Sing, Thailand

Met het reisverslag van dag  3 en 4 is helaas iets mis gegaan.

De foto's en video's van deze dagen zijn wel zichtbaar.

Fietsdag 5 / 7 december

• Gereden kilometers: 75

De dame van het onderkomen maakt nog een foto voor we vertrekken rond 7.15.

We rijden het dorpje nog even in om bij 7Eleven een tosti te kopen; ons ontbijt van heden morgen. Bij 7 Eleven roosteren ze de tosti's voor ons. Vele kilometers voor de boeg, uiteindelijk zal de stand naar de volgende verblijfplaats op 75 km uitkomen.

De noorderwind speelt ons parten vandaag. Bij het fietsen op de kleinere weggetjes zie meer van het dagelijks leven van de bewoners, de provinciale wegen gebruiken we alleen als het niet anders kan.

We verbazen ons nog steeds over de vele troep overal. Het is een combinatie van Anton Heijboer, de kringloop, de Rova en een ongeorganiseerde verzamelwoede. Help mijn man is klusser is er niets bij. In Nederland maakt men steeds minder gebruik van plastic, in Thailand vind je het overal.

We passeren vele kleurrijke tempels, maar bezoeken ze vandaag niet.

Het geprikte adres is niet beschikbaar, dus op naar een volgend adres. Een bewoners legt ons uit waar we eventueel kunnen logeren. Met een naam op papier en een nieuw geprikt punt op de Garmin, volgen we de aanwijzingen. We vinden het adres en maken gebruik van een kamer.

Een van de eerste dingen die we elke keer doen, is het wassen van de fietskleding, zodat die kan drogen. Daarna knappen we ons en vinden vlakbij aan het water een eet adresje.

Fietsdag 6 / 8 december

• Gereden kilomters: 70

Zoals elke morgen laten we een foto maken van ons vertrek.

Vandaag zo'n kleine 70 km voor de boeg. De wind speelde ons vandaag iets minder parten, doordat we langs de rivier de Noi rijden. De temperatuur is overdag aangenaam; als we starten zo rond 7.15 is het nog fris en een jasje noodzakelijk.

Als we in een volgend stadje arriveren, halen we bij 7 Eleven ons ontbijt, en nog wat extra etenswaren voor onderweg. We steken een snelweg over en vervolgen onze weg langs de kronkelige Noi.

Bij het passeren van een tempel worden we aangetrokken door de vrolijke muziek. Soms komt zo'n rustmoment erg goed uit, even onze billen/ zit beentje ontzien. Als we het terrein oprijden zien we vele Thai en een speciaal ritueel. Wat het precies inhoud wordt ons niet helemaal duidelijk, maar vrolijk is het wel. We hebben hiervan weer een filmpje gemaakt. Aan aandacht geen gebrek - meestal oké- maar soms is de aandacht niet prettig, afhankelijk van de persoon.

Na vele kilometers willen we wat drinken. Een juist adres vinden is niet eenvoudig, maar niet ver van onze eind locatie drinken we wat bij een verzorgd winkeltje. We kopen wat te drinken en iets te eten en gaan zitten. De dame komt ons een doorzichtig plastic bakje brengen met een soort gekleefde noedels. De noedels zijn hard en het smaakt zoetig, maar het heeft ook een hartige ondertoon. Het smaakt heerlijk en we besluiten er nog 4 te kopen voor onderweg.

We vragen haar naar een logeeradres, maar het is voor haar lastig duidelijk te maken. Ik wijs haar op een papier en wil dat ze het opschrijft.

Halverwege na nog een keer navragen bij een winkel gelegen aan een kruising vinden we na enkele kilometers het adres en besluiten daar te overnachten. Het is gelukkig iets minder spartaans als de voorgaande locaties. De waslijn wordt weer gespannen, zodat het straks weer fris in de tas kan.

Veel leesplezier van ons verslag, en kijk plezier van de foto's en video's.

1. Ma:
    8 december 2019
    ,juliebericht gelezen het is hier zondag morgen
    1030 uir hier ook alles goed
    Veel plezier en fijnedagen
    Lieve. Groeten. Ma
  2. Henny:
    8 december 2019
    Leuke en goede foto’s.....krijgen we een goed
    overzicht....ook leuk filmpje, maakt je vrolijk..
    Groetjes en nog fijne dagen..
  3. Wim:
    8 december 2019
    hallo daar! wat een geweldige reis maken jullie. de foto's en filmpjes zijn leuk om te zien. Jullie zien op die manier van reizen meer dan de gemiddelde toerist en wij.... genieten mee! Onze vorige reactie konden wij niet meer zien; misschien een foutje gemaakt? Hier is alles OK. We gaan rustig op de kerstdagen af. Blijf genieten! groetjes van ons.